Anak Petani

Friday 27 July 2012

Ubat Periuk/Bunga Ratu Pari Gossampinus Malabarica Flower (Mu Mian Hua)

Bunga Ratu Pari

Gossampinus Malabarica Flower (Mu Mian Hua)


Digunakan untuk membantu mencegah dan mengawal kenaikan darah tinggi, batu karang, melegakan sakit pinggang, lemah anggota badan dan sakit sendi, melawaskan buang air kecil dan meredakan panas badan.

To prevent high blood pressure, muscle pain, to enhance bowel movement and to cool body temperature.

Price per Unit (piece): RM6.00

Aturan

Untuk satu kali bancuhan minuman ini di ambil dua atau tiga kuntum Bunga Ratu Pari dicuci dengan sedikit air biasa lalu di rendam didalam segelas air panas selama 15 minit. Diminum dua kali sehari selepas makan.

Instruction

Take two or three Bunga Ratu Parii washed with a little plain water and soak in a glass of hot water for 15 minutes. Drink two times daily after meals.




Ubat Periuk

Digunakan untuk mengawal kenaikan darah dalam badan, mengawal kadar gula dan kolestrol dalam badan, membantu melegakan sakit pinggang dan melawaskan pembuangan air kecil dan besar. Ia diamalkan oleh ibu-ibu selepas bersalin. Ia juga melancarkan perjalanan darah dalam badan dan mengurangkan sakit ketika datang haid.

Use to control hight blood pressure, sugar level & cholestrol, relieving joint pain and improving bowel movement. Also good for ladiest right after given birth, to enhance blood circulation and to relieve menstrual pain.

Price per Unit (piece): RM6.00

Aturan

Sebungkus Ubat Periuk Petani ini di rebus dengan 1 liter air, api hendaklah dinyalakan dengan kecil sehingga mendidih. Diminum 2 kali sehari selepas makan sebanyak 1 gelas. Baki hampas rebusan pertama boleh di ulangi untuk beberapa rebusan tersebut tidak perlu di gunakan lagi. Untuk mendapatkan kesan yang lebih baik, di cadang menggunakan periuk tanah semasa merebus Ubat Periuk ini.


Instruction

Boil with 1 liter of water, simmer slowly. Drunk two times daily after meal. The remaining can be repeated several times.



3 comments:

  1. Bolehkah diambil oleh lelaki dewasa?

    ReplyDelete
  2. Masih ada kah produk ini...jual lah kepada org ramai dan iklan kan dimedia sosial

    ReplyDelete